Reisverslag dag 29 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jozien Groeneveld - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 29 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jozien Groeneveld - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 29

Door: Jozien

Blijf op de hoogte en volg Jozien

25 November 2014 | Vietnam, Hoi An

Dag 29 (22-11): Vandaag een heerlijk rustig dagje voor de boeg ... eerst een wandeling door de oude wijk van Hoi An. Het is een mooi, oud gedeelte ... met heel veel kleuren. De meeste gebouwen zijn een soort van oker geel gekleurd, een kleur die nog extra versterkt wordt en meer diepte krijgt door het zonlicht ... prachtig!

Je vindt hier legio winkeltjes met souvenirs (wees gerust, we kijken alleen maar en kopen - nog - niks) en kleermakers ... wow, als je een op maat gemaakt pak of een couture like jurk zoekt, ze maken het hier gelijk voor je! Nou heb ik er persoonlijk net een jaar zonder shoppen op zitten en heb ik gezien, dat ik nog voldoende kleding heb, dus ik heb deze winkels links laten liggen (het maakte dus niet uit aan welke kant van de weg ik ging lopen, in dit geval ;)

Om het vakantiegevoel een beetje te versterken, hebben we ons 's middags naar het strand laten rijden en hebben we vanaf onze strandbedjes genoten van het prachtige weer en de geluiden van de zee ... heerlijk!

Aan het eind van de middag was het alweer tijd om Hoi An achter ons te laten en door te reizen naar Hanoi (via Danang).

Tijdens het wachten op het moment, dat we aan boord van onze vlucht mochten, kwamen er enkele Vietnamese gezinnen naast ons zitten ... ook nu waren de kinderen (net als overal hier in Azië) super enthousiast en vriendelijk ... 'Hello ... how are you'

Nu begon echter 1 van die kinderen ... een meisje van - naar achteraf bleek - 9 jaar in het Engels heel gericht vragen aan mij te stellen ... echt zo schattig! Heel misschien dat ze (Ngoc is haar naam) nog contact met me gaat zoeken om te corresponderen via de mail, zodat ze haar Engels kan oefenen ... hoe grappig is dat?!

Na aankomst in Hanoi afscheid van de hele familie genomen en een taxi naar het centrum genomen ... wat een drukke stad en wat een bedrijvigheid op de straten ... zelfs rond middernacht nog! Benieuwd naar hoe het hier zal zijn, maar dat zien we vanaf maandagavond wel ... morgen en overmorgen eerst nog een trip / excursie naar HaLong Bay!